fredag, november 10, 2006

Utbyggnad av altanen

Just nu pågår ombyggnationer av altanen på baksidan. Vilken överraskning! Den har varit lite kort så regnet har studsat in, och därför har det varit svårt att sitta där när det regnar mycket. Grannarna tillika ägarna av huset där jag bor har pratat lite löst om att bygga ut, men jag trodde inte att det skulle bli av. Men så, helt plötsligt en morgon, är det full fart på baksidan! Det är grannarna tillsammans med en släkting, Orlando, och Juan, en gammal elev till Jesús som fixar och donar. Dessvärre fick de vackra bananplantorna stryka på foten, en av dem ska dock planteras om längre ner i trädgården, de sprids sen ganska lätt och blir till en klunga. Bananerna fick dock ett värdigt avsked i och med Brians farvälbanandans.

3 kommentarer:

Anonym sa...

åhh vad underbart att se!! blir nostalgisk som fan. Du är så kreativ och vilken fotograf sen.Sommarsverige a la Marie går inte av för hackor!
y la casa loca... escándalos por favor!!

Anonym sa...

Hej söt!
Gillar din blog skarpt! Har ingen egen än, men jag tror att jag måste skaffa mig en. Underbara bilder, både från Sverige och El Salvador... Hoppas vi ses "snart". Ska hem över jul och klämma på min lilla brorson som jag ännu inte sett på riktigt! Längtar! Tänker på dig! Pöss!

Anna-Britta sa...

Hej, snart kommer jag, det är bara en månad kvar. Tiden kommer att gå fort. Ser fram emot att sitta på altanen och njuta tillsammans med dig. Kram mamma