onsdag, juli 04, 2007

Avslut

Jag hade bestämt mig för att förlänga till januari - och bestämde sen om, vilket betyder att mitt kontrakt med UBV slutar den 8 augusti. Beslutet är färdigt, men det känns fortfarande ganska overkligt. Det där som handlar om att packa ihop huset och livet här och försöka få med hela alltet, inklusive mig själv över Atlanten.
Det är redan nu en grym känsla av nedmontering eftersom såväl Åsa som Fredrik vinkat adjö, och till helgen är det Sandras och Juan Luis´ tur. En epok tar slut. Och en ny tar vid.
Jag har jag blivit ombedd att ta bilder och visa på huset och på staden. Jag har tänkt länge att porträttera CCR och folk jag träffar här lite närmare. Lite sent kanske, men bättre sent... Och jag tror det skulle vara ett fint sätt att knyta ihop säcken på.
Hoppas ni följer med och hoppas ni gör avtryck.

PS. Inga fler grodor, eller andra djur - jag lovar. Måste bara avsluta med att jag haft besök av en skorpion. Jag sprayade den med kackelacksspray och slog ihjäl den med skaftet till sopborsten. End of story.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hänger på och läser. Fy för en skorpion
Kram mamma

Marie sa...

Tack mamma! Jag kan säga (och det kan Sandra vittna om, som jag ringde upp när jag såg den) att jag var mycket nojig. Förrutom mössen så är detta det värsta jag kan tänka mig..... förrutom alltför stora spindlar, kackerlackor... och om det skulle komma in en orm....