onsdag, augusti 15, 2007

Stolt & Nöjd

Det är vad jag är över mina två år i El Salvador. Den 8 augusti slutade mitt kontrakt med UBV, det med CCR och människorna här fortsätter livet ut. Det livet som är mitt. Jag tillbringade dagen på migrationsverket och fick veta att jag nu inte får lämna landet förrän jag gör det för gott. Ingen mer choklad och lyxhotel i Antigua, ingen makadamiakräm till mamma eller moster. Sedan fikade Walter, Mabel och jag Brittas mumsiga med chili som jag hade med mig till kontoret i San Salvador.

Idag var koordinatören Berit här och vi hade slutsamtal med CCR och sedan bara vi två. Det kändes bra, det känns bra och jag kan ärligt och uppriktigt säga; Jag är STOLT och NÖJD. Fan, vilken skön känsla. Jag känner för att dricka sprit och dansa, det är vad jag känner för. Och så känner jag framtiden, nu drar den i mig, den där förändringen som är på väg. Den blåser i mitt hår, det långa - det som visar hur jättelänge jag varit borta. Hur länge jag saknat och varit saknad. När jag blundar är det fjällen jag ser. Vinden som blåser bär en doft av myr.

Inga kommentarer: